Норми положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема кабінети з біології, географії, математики, фізики, хімії є обов'язковими для використання в школах незалежно від типу та форми власності. Документ визначає, що основною метою створення шкільних кабінетів з природничо-математичних предметів є забезпечення оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу. Створення природничо-математичних кабінетів має визначатися предметною специфікою, розміщенням приміщення та оснащенням засобами навчання та шкільним обладнанням. У загальноосвітніх навчальних закладах із малою наповнюваністю класів допускається використання навчальних кабінетів комбінованого типу (з двох предметів) за вимогами до упорядкування та удосконалення організаційно-педагогічних умов функціонування цих кабінетів. Затвердженим положенням також встановлені вимоги до матеріально-технічного забезпечення кабінетів, зокрема шкільних меблів, обладнання, устаткування та засобів, що забезпечують безпеку життєдіяльності. Навчально-методичне забезпечення кабінетів з природничо-математичних предметів має складатися з навчальних програм, підручників, навчальних, методичних та навчально-наочних посібників, обладнання навчального, загального та спеціального призначення з відповідного предмета. Документ встановлює вимоги до оформлення навчальних кабінетів, для чого зокрема передбачено створення навчально-методичних експозицій. До експозицій відповідно до спеціалізації кабінету належать: державна символіка, правила роботи в кабінеті, портрети видатних учених галузі, таблиці сталих величин, основних формул, політична карта світу, політико-адміністративна карта України, фізична карта України тощо. Кабінети мають бути забезпечені приладами для вимірювання температури та вологості повітря. Роботою кабінетів з ПМП керує завідувач, якого призначає директор навчального закладу своїм наказом з числа учителів вищої категорії або вчителів-методистів за профілем. Завідувач кабінету має відповідати за належний стан обладнання, приладів, упорядкування, зберігання й використання навчально-наочних посібників та інших матеріальних цінностей кабінету. Передбачається, що завідувач кабінету з ПМП може щороку подавати пропозиції щодо оснащення кабінету засобами навчання та шкільним обладнанням керівнику навчального закладу.
|