П`ятниця
17.05.2024
08:45


ФОРМА ВХОДУ

Вітаю Вас Гість | RSS
Солонянська шкільна лабораторія
нових інформаційних технологій

Відділ освіти Солонянської РДА
Головна Реєстрація Вхід


Україна - єдина країна

Меню


Информатика и ИКТ в современной школе

Как создать свой сайт

Всё для создания сайта на ucoz


Головна » 2013 » Березень » 12 » Вебінар - сучасний елемент дистанційної освіти
22:10
Вебінар - сучасний елемент дистанційної освіти
В умовах переходу до дистанційного навчання вебінари стають базовою технологією, забезпечуючи інтерактивну взаємодію учнів і викладачів.
Володіючи масою переваг, вебінар як формат навчання, здатний стати серйозною альтернативою традиційним формам занять.
Отже, що собою представляє вебінар? Вебінар (від англ. скор. «web-based seminar») – онлайн-семінар, лекція, презентація тощо, організована за допомогою веб-технологій у режимі прямої трансляції.
Основа вебінару – програмне забезпечення («віртуальний клас»), яке дозволяє організувати спілкування між географічно віддаленими користувачами в режимі реального часу. Віртуальний клас може працювати в середовищі як Інтернету, так і локальної мережі.
Він об’єднує в єдиному інтерфейсі різні інструменти комунікації:
  • відео- та голосовий зв’язок;
  • текстовий зв’язок (чат);
  • «білі дошки» для спільного малювання;
  • демонстрування презентації (у тому числі колективний перегляд відео);
  • обмін документами Microsoft Office;
  • демонстрування Робочого столу або активних програмних додатків із комп’ютеру ведучого;
  • інструментарій для проведення опитувань і голосувань серед учасників, а також їх тестування (при цьому підрахунок результатів відбувається автоматично, і вони можуть бути негайно пред’явлені аудиторії).
Незважаючи на те, що схема проведення вебінару виглядає досить простою, слід зауважити, що й рівні проведення вебінару теж бувають різні. Щоб досягти високого рівня треба витратити багато сил. Існують профільні спеціалізовані фірми, які займаються виключно організацією вебінарів і допомогою в їх проведенні.
Конкурентоспроможність різних платформ буде визначатись наявністю тих чи інших технічних можливостей, але ми б не рекомендували споживачам послуги орієнтуватись виключно на них: урешті-решт, головне у вебінарі – якість отримуваних знань.
Відмінність вебінару від відеоконференції полягає в можливості іноді досить великої кількості глядачів перетворюватись на реальних співрозмовників, при наявності встановленого мікрофона та ще краще – вебкамери (відеокамери). При відсутності у слухача бажання або можливості виступити, але при наявності бажання поставити запитання, окрім основного вікна з доповідачем, є вікно зі списком онлайн-учасників – тих хто дивиться через мережу та вікно чату з можливістю в письмовій формі поставити запитання.
При всій різноманітності технічних засобів та інструментів, що використовуються для проведення вебінарів, можна виділити останню частину визначення вебінару – «Передачу знань в інтерактивному режимі». Саме ця частина відображає все різноманіття форматів вебінарів як заходів.
У числі основних переваг вебінару:
  • відсутність географічних обмежень;
  • розмір аудиторії, обмежений лише технічними можливостями та завданнями заходу;
  • економія часу та засобів як організатора, так і учасників.
Урахувавши всі переваги вебінару ми вирішили впровадити його в навчальний процес. Особливо зручним на нашу думку, є можливість спілкування зі спеціалістом і консультування з ним. І за таких умов йому не обов’язково приїздити до навчального закладу.
Проаналізувавши наш досвід використання вебінару (протягом 2010/12 навчальних років), ми дійшли висновку: найбільш дієвим і корисним він виявився в роботі на канікулах і при консультаціях до домашнього завдання. У такому випадку вебінар чи не єдиний засіб, що дозволяє одночасно провести консультацію з великою кількістю учнів. До того ж, якщо в когось не було можливості взяти участь у вебінарі, запис його проведення залишається на сервері, і його можна буде переглянути пізніше.
Сьогодні для цього не має жодних перешкод, адже комп’ютер, веб-камера, гарнітура та доступ до глобальної мережі є практично в кожного. При цьому не потрібно встановлювати додаткових програм.
Як і все нове, вебінар приваблює сучасну молодь. Його використання саме зараз дає позитивні результати.
Проте, за нашими спостереженнями, є у вебінару й недоліки. Але ці недоліки не є суттєвими в порівнянні з традиційними формами аудиторного заняття (не можна побачити емоційну реакцію учасників, менше можливостей для контролю).
Що стосується дистанційних форм, то в наш час вебінар, можливо, є найефективнішою технологією, маючи такі переваги:
  • високий ступінь інтерактивності – тобто учасники вебінару мають можливість більш активно взаємодіяти з ведучим (виконувати завдання, брати участь в опитуваннях, ставити свої запитання  тощо) в порівнянні з традиційним дистанційним навчанням;
  • створення ситуації успіху в навчальній діяльності шляхом використання найсучасніших інформаційно-комунікаційних технологій;
  • кількість учасників заняття (заходу) не обмежена рамками аудиторії;
  • після завершення заняття (заходу) залишається запис, який теж можна використовувати в цілях навчання;
  • технологія полегшує запрошення в якості консультантів у віртуальну кімнату цікавих співрозмовників.
Стосовно технічної складової. Звичайно, конференцію можна провести засобами Skype. Але Skype має обмеження – десять учасників. Тоді на допомогу приходять готові платформи для проведення вебінарів. 
Проаналізувавши співвідношення ціна/якість, поспілкувавшись на багатьох форумах, ми зупинились на платформі BigBlueButton. Вона представляє собою контейнер віртуальної машини для VMware на базі Linux. 
Уже після першого запуску у VMware Player система готова до роботи – лише потрібно звернутись до неї засобами браузера, уписавши її IP в поле адреси. Цю адресу за замовчуванням система BigBlueButton отримує від локального DHCP-сервера. Дізнатись її можна, виконавши команду конфігурування bbb-conf-setip. Учасники під’єднуються до зустрічі по тому ж самому IP, уведеному у браузері. 
Докладніше із налаштуваннями можна ознайомитись на офіційному форумі проекту http://code.google.com/p/bigbluebutton.
Підсумовуючи все вище сказане, можна зробити кілька висновків.
Уже під час індивідуальних зустрічей із учнями можна було побачити: вебінар дав свої позитивні результати. Частина роботи, яку учні виконали спираючись на консультацію під час семінару, вимагала мінімум коректив.
Для учнів упровадження різних інноваційних технологій у навчальний процес викликає зацікавлення. З’являється більше ініціативи до самостійного вивчення предмету.
Уже з цього можна зробити такий висновок: саме за такими засобами роботи, як вебінар – майбутнє дистанційної освіти.
Тємір Талапов, Політехнічний колледж Луганського національного аграрного університету
Переглядів: 471 | Додав: Володимир | Теги: досвід роботи, освіта, вебінар, дистанційна освіта | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Місцевий час



Корисні посилання
Солонянська СЗШ №1
Солонянський РНМК
відділ освіти
**********
Освітній портал
ДОІППО
Єдиний освітній центр



Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний хостинг uCoz