"В українському суспільстві відсутній належний діалог про освіту. Навіть там, де є ознаки такого діалогу, він не почутий", - заявила Гриневич під час Всеукраїнського відкритого освітнього форуму "Шкільна освіта в контексті національної безпеки: український вимір", що відбувся в Києві. "Процеси, які відбуваються сьогодні в суспільстві загалом та в освіті зокрема, переконливо свідчать, що освіта для влади є маргінальною сферою", - зазначила Гриневич. "Інші провідні країни вже давно зрозуміли, що освіта занадто важлива справа, аби доручати її тільки певним виконавчим органам. У цей процес організації та контролю в освіті обов’язково мають бути залучені й інші учасники", - наголосила політик. "Щоб освіта стала для влади пріоритетом, необхідно, щоб була політична воля, яка полягає у оновленні мети освіти – виховати вільну, компетентну особистість. Таку, яка має внутрішню свободу і громадянську відповідальність. Таку, яка може сказати авторитарному режиму – "ні". Таку, яка здатна критично мислити. Але така особистість теперішній владі не потрібна", - підкреслила Гриневич. За її словами, Об’єднана опозиція наголошує на пріоритетності сфери освіти та науки. Вона нагадала, що опозиція представила для громадського обговорення законопроекти "Про вищу освіту", "Про основи законодавства у сфері освіти", "Про засади наукової і науково-технічної політики". "Важливо залучити професійне та громадське середовище. Без суспільного прийняття та переконливої підтримки жодні законодавчі ініціативи не можуть мати шансів на втілення", - підкреслила Лілія Гриневич.
|