Різноманітні прикладні програмні продукти шкільного курсу інформатики можуть стати чудовим засобом розвитку мислення та творчості учнів.
Якщо не враховувати інформатику, то всі класичні шкільні навчальні дисципліни можна поділити на дві категорії: знаннєво-компетентнісні й розвивальні. До другої категорії повністю можна віднести тільки математику й образотворче мистецтво, і частково – фізику й літературу. У решті дисциплін набуття знань, умінь, навичок, компетентностей є самоціллю, вони можуть розвивати мислення лише принагідно та фрагментарно. Сучасна інформатика, очевидно, належить до обох категорій водночас і така роздвоєність призвела до бурхливої дискусії в інформатичній спільноті, що виросла із протиставлення «алгоритміки, вона ж прикладна математика» й «так званих технологій, по суті різновиду трудового навчання», пропозицій поділити предмет на два інших, появи цілих партій прихильників того чи іншого підходу. У цій статті ми спробуємо показати, що згадане протиставлення є спекулятивним, а різноманітні прикладні програмні продукти можуть стати чудовим засобом розвитку мислення (Освіта).