«Ми запропонували за новим стандартом не тільки не оцінювати досягнення учнів перших класів, а й поширити цю практику на окремі предмети початкової школи, а саме: основи здоров'я, фізична культура, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, «Сходинки до інформатики», - зазначив міністр. При цьому він повідомив, що деякі вчителі з настороженістю сприймають скасування бального оцінювання, стверджуючи, що в такому випадку діти втрачають стимул до навчання. «Думаю, це даремно», - підкреслив Д. Табачник. У той же час, міністр пояснив, що в багатьох європейських країнах школярам деяких класів не виставляють бали в ході навчання. «Давайте вивчати власний досвід, досвід інших країн, вчити йому вчителів і головне - самі переконаємося і будемо переконувати вчителів, що без батогів і пряників можна навчати дітей хоча б деяких предметів в початковій школі», - заявив він. Крім того, Д. Табачник зазначив, що початкова школа успішно перейшла на новий державний стандарт початкової загальної освіти в перших класах і готова до його впровадження у других класах. «Не здійснилися залякування щодо вивчення з першого класу іноземної мови. Все необхідне для цього отримали і вчителі, і учні», - сказав він. Міністр нагадав, що з 2012-2013-го навчального року в українських школах ввели обов'язкове вивчення іноземної мови з першого класу. У той же час, міністр відзначив, що недостатньо успішною була психологічне перелаштування вчителів у зв'язку з введенням нового стандарту навчання першокласників. Він звернув увагу, що дану проблему варто розглядати в контексті кожної школи окремо. «Чому в перших класах продовжують ставити оцінки, давати домашнє завдання, чому тримають у деяких школах весь урок за партами?», - звернувся Д. Табачник до аудиторії. Він також нагадав, що з 2013-2014-го навчального року учні других класів почнуть вивчення інформаційно-комунікаційних технологій.
|