Доктор медичних наук Надія Полька і кандидат медичних наук Світлана Гозаканонімно опитали 3 тисячі учнів і 2 254 батьків. «За час навчання в початковій школі частка дітей з хронічними захворюваннями зростає з 30% - до 50%. Перевищення нормальної ваги – з 15% до 26,5%. Викривлення хребта – з 50% до 85%. Неправильна реакція серця і судин на фізичне навантаження – з 22,5% до 46,9%», - констатували медики. Частина проблеми – погане облаштування шкіл. Не менше 15% з них потребують капремонту, в 75% стільці і парти не підходять для школярів, в 10% міських і 40% сільських шкіл немає спортзалів. Але рішення – не в грошах. Дослідниці з’ясували – у відносно благополучних спеціалізованих школах здоров’я школярів ще гірше. Тут більше хронічних захворювань, у 1,4 рази частіше виявляють хвороби ока і в 1,8 рази – кістково-м’язової системи. Головне лихо – забагато уроків та завдань. Згідно з дослідженням, половина учнів під час уроків відчувають головні болі. Батьки ж зауважують – з уроками і домашніми завданнями загалом діти вчаться по 10-12 годин на день. Це в два рази більше за медичні вимоги. «На сьогодні існує тенденція до перевищення межі гранично допустимого навантаження на школярів, що знаходить закріплення і у нормативній базі. Так, у затвердженому Постановою КМУ № 462 від 20.04.11р. Державному стандарті початкової загальної освіти гранично допустиме навчальне навантаження на дітей 1-4 класів перевищує медичні вимоги на 3 години на тиждень…», - резюмували дослідниці. Нагадаємо, минулого року журналісти розслідувалои причини смертей школярів на уроках, що в останні кілька років почастішали. Основна причина в тому, що діти з кожним роком слабшають, - захоплення комп’ютерними іграми і сидячим способом життя. До того ж чимало вчителів не виконували вимогу міністерства ділити класи на групи за рівнем здоров`я. Одразу після цього Міносвіти змінило правила проведення уроків фізкультури. Воно збільшило їхню кількість, але фактично прибрало нормативи. З іншими уроками все пішло у напрямку збільшення навантаження. З цього навчального року за рішенням МОНмолодьспорту у початкових класах збільшили уроки мов і літератури, математики і технології. Додався цілий предмет – природознавство. Раніше його починали вчити лише в середніх класах. Загальна кількість уроків у перших чотирьох класах збільшилася аж на 10 на тиждень – з 90 до 100.
|