У більшості країн світу для прийняття управлінських рішень на основі об’єктивної інформації про розвиток ситуації у системі освіти, успішно використовуються освітні індикатори. Ознайомлення громадськості із результатами аналізу стану та якості функціонування освітніх систем, що проводиться на основі індикаторів, як у рамках національних освітніх систем, так і в міжнародних порівняльних дослідженнях, створює ефективні умови для предметного громадського обговорення стратегії і тактики освітніх реформ, участі громадянського суспільства у їхньому формуванні. Експертами МБО «Центр тестових технологій і моніторингу якості освіти» за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження», вперше в Україні розроблена система індикаторів для оцінювання стану функціонування та якості загальної середньої освіти. Автори звертаються із проханням до всіх бажаючих взяти участь у громадській експертизі розробленої системи індикаторів та висловити свої зауваження і пропозиції як щодо індикаторів та показників із яких вони формуються, так і стосовно методологічних аспектів їхнього застосування. Після аналізу та узагальнення висновків і пропозицій експерти Центру тестових технологій і моніторингу якості освіти запропонують остаточний перелік індикаторів і показників, із яких вони формуються, підготують математичне обґрунтування методики їхнього розрахунку та методик проведення опитувань і анкетувань, які б забезпечили формування репрезентативних вибірок. Також планується проведення апробації розроблених індикаторів у окремих регіонах нашої держави. Нагадаємо, у освітній системі України індикатори, як інструмент оцінки та засіб аналізу стану справ і результатів її діяльності, не використовувалися, а існуюча система статистичної звітності виконує дещо інші функції та завдання.
|