Причиною такої соціальної ініціативи, за словами самих представників Майкрософту, є критичний рівень молодіжного безробіття у Європі (і зокрема, в Україні). Тут кажуть, що в Україні кожна 5-та молода людина, віком від 15 до 24 років, не навчається і не працює. Чому так відбувається і як можна подолати цю кризу - в ексклюзивному інтерв’ю ІА «Наголос» з керівником по роботі з закладами освіти і науки компанії «Майкрософт Україна» Олександрою Сизовою. Пані Олександро, як Ви вважаєте, що насамперед заважає молодій людині знайти роботу – погана освіта чи психологічний фактор? Насправді, тут усе залежить від бажання. Якщо воно є – людина буде вдосконалюватися, вчитися. Відповідно, її рівень підготовки зросте. Працедавці зараз звертають увагу на рівень підготовки людини. Відповідно, у молоді поступово почало змінюватися ставлення до освіти. Скажімо, зараз поширена думка про те, що перша вища освіта є загальною. Вона формує базову культуру людини. А безпосередню фахову підготовку слід здобувати там, де готуєшся до роботи, або ж на відповідних ресурсах, які пропонуємо або ми, або інші компаній. Що ви маєте на увазі? Скажімо, у Львові дуже багато компаній, які інвестують у фахівців і відкривають у вишах навчальні центри. Так, ми про це писали. Сьогодні багато казали про переваги онлайн-освіти. Як ви вважаєте, чи не призведе вона до якихось негативних наслідків? Адже людина, сподіваючись на якість онлайн-освіти, залишиться ні з чим? Чи є якісь гарантії? Треба чітко розуміти, що ми маємо на увазі під поняттям «онлайн-освіта». Адже в нас дуже часто викривляють це поняття. Онлайн-освіта – це не перекидання матеріалів в електронному вигляді. Зараз світ і Європа пішли в онлайн-освіті значно далі, ніж ми. Ми ж зупинилися на своїх очікуваннях від онлайн-освіти. Якщо я не помиляюся, у Масачусецькому університеті навчання коштує близько 150 тисяч доларів. Далеко не в кожного є такі гроші. Якщо брати кредит на навчання, то його доведеться виплачувати все життя. Тому те, що є можливість онлайн-освіти, - це чудово. Для цього не потрібно додаткових витрат. Онлайн-курси в більшості випадків є безкоштовними для тих, хто має комп’ютер, доступ до Інтернету та бажання вчитися. Досвід, отриманий під час такого навчання, звичайно, відрізняється від університетського, але у випадку з онлайн-освітою він дає більше прикладних навиків та може бути застосований як додатковий. Як компанія «Майкрософт Україна» застосовує практику впровадження онлайн-освіти? Я, як працівник Майкрософту, спостерігаю це в одному з найбільш інноваційних проектів – освіта через вебінари. У нас є хмарна технологія, яка допомагає безкоштовно розгорнути сервіси для проведення вебінарів. От, наприклад, Дніпропетровський ліцей інформаційних технологій повністю перевів освіту в «хмару». Якщо хтось захворів або з інших причин не може бути присутнім на заняттях, то дистанційна освіта – це прекрасне вирішення проблеми. Ми проводимо також вебінари для вчителів. Прослухати їх можуть усі охочі. Для цього необхідно лише завантажити безкоштовний додаток. Теми вебінарів як вузькоспеціалізовані (для істориків, фізиків та хіміків), так і глобальні (використання хмарних сервісів, проектної методики у навчальному процесі, технологій Майкрософт). Таким чином, ми перейшли до середньої освіти. І, як би це гостро не звучало, вона потребує реформування, зокрема в системі ІКТ. Як Ви гадаєте, з його потрібно починати? О, про це можна говорити годинами (сміється - Ред.). При цьому не можна підходити до цієї проблеми з точки зору: ми зараз запровадимо технології, і все буде. Або говорити: ми підвищимо зарплатню вчителям, і все зміниться. Чи стверджувати, що при впровадженні електронного навчання усі учні стануть значно розумнішими. Ні. Для того, щоб це сталося в Україні, має бути зацікавлена особа. Хоча б одна у державі, яка має достатньо сили і фаховості, щоб вплинути на ці зміни. Але давайте не забувати, що система освіти «підв'язана» до Міністерства економіки, фінансів. Це - система, і починати потрібно з малого: хоча б мати бачення і стратегічні плани, які включають підготовку спеціалістів-освітян. Вони мають розуміти, як побудувати ту «архітектуру», яка відповідає вимогам сьогодення. Особисто мені прикро чути, коли лунають заяви на кшталт: «Привезли комп’ютери – і ми підняли технічний рівень». Це означає, що людина не розуміє багатогранності цього питання. А для того, щоб його вирішити, треба підійти до проблеми комплексно, врахувавши всі аспекти.
|