«Рейтинг ВВС стосується освітніх систем, зокрема, шкільних. Перші в рейтингу - Фінляндія та Південна Корея - мають зовсім різні системи освіти і при цьому досягають високих успіхів. Те, що їх об'єднує, - це підготовка і соціальний статус вчителя. Це - головні інвестиції», - зауважила Л. Гриневич. За словами експерта, на відміну від цих країн, Україна має заборгованість по зарплатах з місцевих бюджетів та центрального бюджету близько 2,5 мільярдів грн. «Проблема в тому, щоб найталановитіші люди, люди з духовним професійним осердям йшли в цю професію (педагога - Ред.). Ось це - головне завдання. Система освіти не може триматися на вчителях минулої генерації, котрі готові працювати за копійки. Якщо ми подивимося на випускників педагогічних вишів, простежимо, хто з них залишився у професії та не пішов з неї впродовж 3 років, ми побачимо вихолощення професії», - наголосила Л. Гриневич. На її думку, прямої кореляції між заробітною платою і якістю освіти - немає, але зарплатня впливає на соціальний статус і впливає на мотивацію людини здобувати цю професію. Окрім цього, за словами освітянки, нещодавні вибори показали ставлення політиків до освітян. Їх використовували як маніпулятивний ресурс у комісіях, силували підписувати протоколи. Нагадаємо, за результатами рейтингу найкращої освіти у світі, українські вищі навчальні заклади взагалі не увійшли до нього. Найкращою були визнані освітні системи Фінляндії та Південної Кореї. Росія опинилася на 20-му місці.
|