У 2012-2013
навчальному році робота Солонянської шкільної лабораторії нових інформаційних
технологій окрім уже традиційних напрямків:
-
Використання
інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі та позанавчальній
діяльності.
-
Використання
інформаційно-комунікаційних технологій у процесі самоосвіти учнів, батьків та
педагогів, зокрема у Клубі ІКТ на базі СШЛНІТ.
-
Заходи щодо ремонту та обслуговування
комп’ютерної техніки, із безпеки життєдіяльності та охорони праці в кабінетах
СШЛНІТ
була
спрямована також і на використання накопиченого потенціалу для потреб
інформаційно-методичного центру – у перспективі структурного підрозділу
Солонянського районного науково-методичного кабінету. Зазначений напрям роботи забезпечив
практичну реалізацію наступних завдань:
-
Організація та проведення навчальних
курсів для вчителів із оволодіння ними навичками роботи з комп’ютерами.
-
Забезпечення методичної роботи з
педагогічними працівниками в напрямку оволодіння ними освітніми
інформаційно-комунікаційними технологіями.
-
Ознайомлення вчителів із передовим
педагогічними досвідом використання електронних засобів навчального
призначення.
-
Забезпечення умов для роботи в
Єдиному інформаційному просторі Солонянщини.
-
Оптимальне забезпечення поетапного
навчання вчителів-предметників за програмою «Інтел. Навчання для майбутнього».
-
Створення умов для здійснення
підвищення кваліфікації педагогічних працівників через забезпечення співпраці
із Дніпропетровським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти.
Для
досягнення цих завдань у погодженні із Солонянським районним науково-методичним
кабінетом із 2012-2013 навчального року на базі Солонянської шкільної лабораторії
нових інформаційних технологій реалізується модель Єдиного інформаційного
освітнього дня - щочетверга у кабінетах інформаційно-комунікаційних технологій
СШЛНІТ відбуваються практичні заходи за участю методистів РНМК, цільової
аудиторії відповідно до конкретної тематики засідання та працівників
лабораторії.
Такий підхід дозволяє
оптимально використовувати накопичений потенціал районного науково-методичного
кабінету та шкільної лабораторії нових інформаційних технологій для організації
змістовного та якісного навчання дітей, молоді та педагогічних працівників у
відповідності до сучасних вимог та потреб суспільства, вирішення проблем
впровадження інноваційних, зокрема інформаційно-комунікаційних, технологій у
навчально-виховний процес освітніх закладів району, а в цілому – підвищення
якості освітніх послуг, розвиток творчої ініціативи освітян, підвищення рівня
науково-методичної роботи з педагогічними працівниками, якості післядипломної
освіти. При проведенні практичних заходів у ході Єдиного інформаційного
освітнього дня дотримуються принципи демократизму і гуманізму, рівності умов
для кожного педагогічного працівника щодо повної реалізації його духовного,
творчого та інтелектуального потенціалу, науковості, гнучкості та
прогностичності науково-методичної роботи.
Традиційно можливості
Солонянської шкільної лабораторії нових інформаційних технологій
використовуються для організації інтелектуального дозвілля школярів і вчителів через
залучення їх до інтернет-олімпіад, конкурсів, турнірів тощо. У 2012-2013 навчальному
році відбувся Всеукраїнський конкурс педагогічної майстерності «Учитель року» в
номінації «Інформатика». Кабінети інформаційно-комунікаційних технологій СШЛНІТ
стали змагальним майданчиком при проведенні районного та обласного (фінального)
етапів змагання, а працівники лабораторії ввійшли до складу конкурсного журі
обласного фіналу. Перебіг змагань та враження від участі у них висвітлено у
матеріалі «Гурманам від освіти: про смак та після смак», опублікованому на
Методичному порталі, інформаційному ресурсі Дніпропетровського обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти та у районній газеті «Вперед».
Принагідно доцільно зауважити, що востаннє такий потужний контингент
висококваліфікованих педагогів-предметників перебував на Солонянщині майже 15
років тому – наприкінці минулого століття на базі Новопокровської неповної
середньої загальноосвітньої школи проходив обласний етап Всеукраїнського
конкурсу «Учитель року» у номінації «Зарубіжна література».
У зв’язку із
введенням Єдиної електронної системи обліку бібліотечних фондів шкільних
бібліотек працівники СШЛНІТ протягом навчального року проводили заходи щодо
формування відповідного контенту представниками навчальних закладів району: у
період із листопада 2012 року по лютий 2013 року відбувся підготовчий етап – за
допомогою програми «Шкільний підручник» (версія 1.0), а з травня 2013 року – на
платформі «Шкільний підручник» (версія 2.0) в інтерактивному режимі. У
перспективі здійснення подальшого корегування вмісту бібліотечного фонду
навчальних закладів Солонянського району передбачається проводити також на базі
Солонянської шкільної лабораторії нових інформаційних технологій, оскільки
робота на платформі «Шкільний підручник» (версія 2.0) передбачає наявність
стійкого доступу до мережі Інтернет.
У сучасному
інформаційному суспільстві особливо перспективними є різноманітні дистанційні
форми та методи навчання. Входження користувачів - учителів та учнів як
учасників навчально-виховного процесу на рівних умовах до Єдиного освітнього простору вносить певну
родзинку у процес пізнання, створюючи нестандартні ситуації, оскільки залучення
учнів до різних форм та методів дистанційної освіти у середній школі сприяє
виробленню у них стійких навичок, що значно полегшить навчальний процес у
вишах. Вчителі ж, активно працюючи в єдиному освітньому середовищі, опановують
для себе щоразу нові ролі, постійно розвиваючи та вдосконалюючи себе. За
ініціативи керівника методичної ради школи заступника директора з
навчально-виховної роботи Бондар В.О. та за участю учителів історії Череватої
Н.А. та Фещенко О.Ю. працівники СШЛНІТ спільно із учнями 11А класу (поглиблене
вивчення історії України) здійснили спільний проект з історії України та
інформатики «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі
підготовки до Державної підсумкової атестації». Апробована система підготовки
до складання ДПА із історії України із використанням
інформаційно-комунікаційних технологій підтверджує доцільність впровадження
нестандартних форм роботи не лише при вивченні інформатики, але й із інших
предметів. Матеріали із досвідом роботи над спільним проектом опубліковані на
Методичному порталі та надіслані на розгляд науково-методичній раді
Солонянського РНМК.
Доступним
інформаційним ресурсом, де висвітлюється повсякденна робота Солонянської
шкільної лабораторії нових інформаційних технологій, залишається сайт СШЛНІТ http://solschlabnit.ucoz.ru/ Тут же публікуються також навчальні, методичні,
дидактичні матеріали, підготовлені працівниками лабораторії. До речі, під час
проведення обласного фінального етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» у
номінації «Інформатика» із нашими напрацюваннями ознайомилися наукові фахівці
Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та
запропонували працівникам лабораторії брати участь у якості тренерів під час
проведення курсів із фахової перепідготовки учителів інформатики саме із питань
щодо формування відкритого освітнього середовища за участю учнів та педагогів.
У 2012-2013
навчальному році учні 11Б класу (інформаційно-технологічний профіль) відповідно
до Порядку завершення навчального року складали державну підсумкову атестацію з
інформатики. Працівники лабораторії забезпечили оперативну інформаційну
підтримку процесу підготовки, публікуючи відповідні матеріали на своєму сайті. Саме
в період підготовки та проведення ДПА наш інформаційний ресурс у мережі
Інтернет став віртуальним мозковим центром – своєрідним «штабом» для
інформатиків освітньої галузі України.
Завершується
черговий навчальний рік не тільки фіксуванням певних результатів, але й
проектуванням подальшої роботи на майбутній період. Відповідно до
перспективного плану розвитку освітньої галузі Солонянського району у
наступному 2013-2014 навчальному році наш регіон стає експериментальним
майданчиком для формування мережевого освітнього округу. Є певні напрацювання,
цікаві задумки, які хочеться втілити у життя. Саме з цією метою фахівці
Солонянського районного науково-методичного кабінету за участю науковців Дніпропетровського
обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проводять конференцію по
роботі освітніх округів. Передбачається, що втілення у життя цієї інновації
дозволить розширити можливості традиційного освітнього округу, який вже став
часткою освітнього середовища Солонянщини. Маємо надію, що вона пустить міцні
та глибокі коріння, розростеться пишним деревом, плодами з якого будуть
ласувати учні не одного покоління. Ця надія базується зокрема на тому, що
сьогоднішні проблеми освіти перебувають у полі зору не лише освітян, але й
керівників району – так, у жовтні 2012 року (після відомих подій навколо
Солонянської шкільної лабораторії нових інформаційних технологій) відбувся
особистий прийом, який провели голова Солонянської районної державної адміністрації
Г.В.Левченко та голова Солонянської районної ради Л.М.Мяснікова СШЛНІТ. Під час
зустрічі завідувач СШЛНІТ Бондар В.А. подякував керівників району за їхню
принципову позицію, яка стала вирішальною у питанні відновлення роботи
лабораторії, а також були обговорені перспективи розвитку Солонянської шкільної
лабораторії нових інформаційних технологій – у перспективі - структурного
підрозділу Солонянського районного науково-методичного кабінету. Накопичений
роками досвід доцільно використовувати для розширення переліку освітніх послуг,
які можуть бути надані мешканцям Солонянщини, адже відома істина, що вкладення
в освіту є одним із найбільш перспективних капіталовкладень.