За час навчання в Національному медичному університеті в мене склалося враження, що Болонську систему в нас хоч і запровадили, але що це таке — мало кому зрозуміло. У цьому переконують також результати анкетування, яке я провів серед студентів і викладачів українських медичних вишів. Як з'ясувалося, лише 6% опитаних знають зміст усіх чотирьох основоположних документів Болонського процесу — Великої хартії університетів, Лісабонської конвенції, Сорбонської та Болонської декларацій, а також регулярно вивчають нові. 18% читали тільки Болонську декларацію, а 56% не знають змісту жодного із цих документів. Незнання згаданих документів, українських законодавчих актів, а також внутрішньоуніверситетських наказів і рекомендацій унеможливлює самоконтроль і взаємоконтроль викладачів і студентів, що дає право говорити про відсутність системних заходів і робить навчальний процес повністю залежним від особистих пріоритетів педагогів. Це також призводить до неочікуваних хибних думок — наприклад, 47% опитаних вважають, що тестова система оцінювання знань КРОК є частиною Болонського процесу.
У Міністерстві освіти і науки надали роз’яснення щодо розрахунку середнього бала атестата випускників шкіл у 2014 році. Про це йдеться у листі, що надісланий місцевим управлінням освіти і науки, а також загальноосвітнім навчальним закладам.