Максим Стріха про причини падіння рівня освіти в Україні: Негараздів купа – безгрошів'я, низький соціальний статус освітян,
зношеність матеріальної бази. Але є проблема більша, про яку не так
часто говорять: невідповідність суспільного запиту й того, що роблять
освітяни. Зараз школярі та студенти мають безліч прикладів, що для
досягнення успіху в українському суспільстві не обов'язково вчитись і
мати знання. Не треба бути моральною і чесною людиною, аби стати
начальником. Натомість треба мати міцний хапальний рефлекс. Відтак
викладачу страшенно складно мотивувати учнів до того, що потрібно мати
не диплом, а знання, чесно складати іспити, а не намагатися дати комусь
хабарі. Все суспільство дає хабарі, тому диваком виглядає сивочолий
професор, який від них відмовляється. У школі вчителі вчать
моральних цінностей, а в практичному житті успішні люди в Україні плюють
на них. Освітяни не можуть відповісти учню на питання: "Нащо воно
мені?" Коли вищі щаблі держави займають люди з такими біографіями, то
чому учень має прагнути до іншої біографії, щоб досягнути соціального
успіху (за матеріалами Освіта.ua).