П`ятниця
29.03.2024
11:03


ФОРМА ВХОДУ

Вітаю Вас Гість | RSS
Солонянська шкільна лабораторія
нових інформаційних технологій

Відділ освіти Солонянської РДА
Головна Реєстрація Вхід


Україна - єдина країна

Меню


Информатика и ИКТ в современной школе

Как создать свой сайт

Всё для создания сайта на ucoz


Головна » 2014 » Жовтень » 3 » Навчіть дітей розуміти візуалізацію даних
09:17
Навчіть дітей розуміти візуалізацію даних
Якось восени на прогулянці, коли моїй доньці було всього лише три роки, вона показала на павутину і пояснила що це таке. «Тату, це сайт», – сказала вона.
Чи не правда, це наочний спосіб опису слова, яке вона чула, але ще не розуміла його значення? І графічна інформація, й візуалізація являють нам можливість зробити протилежне: використовувати зображення для опису події таким чином, щоб ми могли краще її сприймати та зрозуміти. Якщо діти прагнуть пізнати оточуючий їх світ, інфографіка може їм у цьому істотно допомогти.
Прямо зараз у всьому світі спостерігається «революція даних». Щоб розповісти про наш сьогоднішній світ, журналістика все частіше оперує значною кількістю цифр і фактів, представлених за допомогою методів інформаційної графіки. Але не вірно вважати, що це має відношення тільки до дорослих – цифри й факти належать усім. І чим раніше діти з ними познайомляться, тим краще.
Зовсім недавно була видана книга Пітера Гранді «Інфографіка: людське тіло». Чому книга про інформаційну графіку написана для дітей? Та тому що інфографіка – найкращий спосіб прибрати невизначеність, яку діти сильно не люблять. Для них важливі конкретні факти: чорне це чи біле, правильно чи неправильно. Шестирічні діти хочуть повної визначеності.
«Хороша картина рівнозначна добрій справі», – казав Ван Гог. І якщо ми можемо зобразити лінійну діаграму, то така картинка може краще донести використані дані до нашої свідомості.
У 1801 році Уільям Плейфайер, який винайшов лінійні та кругові діаграми як спосіб допомогти людям зрозуміти складні питання, зазначав те, як важливо, щоб фактичні дані були цікавими: «Подання зорового образу, коли частка і величина вимагають співставлення, є кращим методом». І він уважав, що починати треба із самого раннього віку, «…у той час, коли пам'ять здатна все закарбувати міцним і довговічним чином, тим самим закладаючи основу для точних і цінних знань».
Пітер Гранді працює над поясненням світу за допомогою інформаційної графіки з 1970 року. Факти й дані є важливою частиною роботи, яку він виконує, тому він уважає, що це не прикраса тексту, а продовження розповіді: «У редакційному дизайні ілюстрації найчастіше розглядаються в якості декоративного елемента. Але якщо вести мову про оформлення інформації, то слід розглядати текст та ілюстрації в якості єдиного цілого, які разом являють собою більш сильне повідомлення».
Психологам давно добре відомо, що ілюстрація, запропонована дітям, спрацьовує для них сильніше порівняно з дітьми, яким лише щось розповідали. Діти, розглядаючи фотографії або картинки, швидше за все збережуть у пам'яті цю інформацію й неодмінно згадають її пізніше. «Без побаченого мислення неможливе», – стверджував Аристотель. Зображення спрацьовує й віддруковується в нашій свідомості.
Альберто Каїро, дослідник проблеми візуалізації даних, який викладає інформаційну графіку та візуалізацію у школі комунікації університету Майамі, відзначає, що розуміння інфографіки не є для нас уродженою властивістю, цьому треба навчитись: «Ви повинні вчитися читати графіки, перш ніж зможете зрозуміти їх зміст. Єдина причина, що ми приймаємо гістограми та лінійні графіки як належне, криється в тому, що вони досить поширені, і нас учили, як їх читати. Повчальним досвідом для мене стало спостереження, як моя дитина вивчала лінійні графіки у школі, і після цього сталось так, що вона почала використовувати ці види діаграм в іншій своїй роботі».
Дизайнер Найджел Холмс, автор ілюстрованої книги – наочного керівництва для подорожей світом, стверджує, що сьогоднішню книгу не слід уважати чимось, що віджило свій вік, а найзначнішим ретро-аспектом книги, мабуть, є папір, на якому вона надрукована: «Книга розмовляє з дитиною ілюстраціями, представленими в ній, що часто важко зробити в цифрових ЗМІ, де існує безліч відволікаючих чинників. Але це не означає, що книгу треба звести до підручника з домашніми завданнями». У своїх книгах, виданих для дітей, він представляє ряди красиво намальованих маленьких значків-символів, які візуалізують кількість чого-небудь або кого-небудь: грошей, кукурудзи, дітей, дорослих. Це приголомшливий бездоганний спосіб показати кількість предметів у порівнянні, перед тим як навчити дітей читати діаграми та графіки.
Холмс радить, проектуючи візуалізацію фактів для дітей, викладати сенс чітко й у розмовній манері, використовуючи гумор: «Я вважаю, що діти прекрасно сприймають і жарти, і гру слів, хоча багато редакторів у це не вірять, але мій досвід підказує, що вони не праві».
Саймон Роджерс, редактор бази даних у Twitter, автор книги «Священні факти»
Переглядів: 344 | Додав: Володимир | Теги: інфографіка, розуміння, діти, освіта | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Місцевий час



Корисні посилання
Солонянська СЗШ №1
Солонянський РНМК
відділ освіти
**********
Освітній портал
ДОІППО
Єдиний освітній центр



Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний хостинг uCoz